سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجی مگ

نظر

 به طور کلی سردرد می تواند از علائم یک بیماری ثانویه باشد. در بیشتر موارد این بیماری با طب سنتی قابل درمان است. بنابراین راه هایی برای درمان سریع سردرد شدید در خانه وجود دارد. در این صورت نیازی به داروهای شیمیایی ندارید.

کیسه آب سرد را روی پیشانی خود قرار دهید

برای درمان میگرن می توانید آب سرد را به پیشانی بمالید. اگر در خانه کمپرس سرد ندارید، تکه های یخ را در حوله قرار دهید. سپس این حوله را جلوی خود قرار دهید. برای این کار باید یک حوله را به مدت 15 دقیقه روی پیشانی قرار دهید، 15 دقیقه استراحت دهید و سپس آن را روی پیشانی بگذارید تا بهبود یابد. آب سرد می تواند میگرن را نیز درمان کند.

اگر میگرن و سردرد شدید وجود ندارد، بهتر است از پد آب گرم برای درمان استفاده کنید. یک کمپرس گرم روی پیشانی خود بگذارید. برای درمان سردرد میگرن می توانید از قرص میگرن خارجی استفاده نمایید.


درمان نورالژی با کمپرس آب سرد

اگر میگرن ندارید و سردرد شدید دارید، بهتر است از کوسن آب گرم برای درمان استفاده کنید. یک کمپرس گرم روی پیشانی قرار دهید. همچنین حوله را با اتو یا بخاری گرم کنید و روی پیشانی قرار دهید. دوش آب گرم نیز می تواند سردردهای شدید را درمان کند. اگر از سینوزیت رنج می برید می توانید با این روش سردرد خود را درمان کنید.

فشار روی پوست سر را کاهش دهید

اگر از کلاه استفاده می کنید، تنگی آن می تواند باعث سردرد شود. هدگیر و حتی عینک شنا، اگر خیلی تنگ باشد، می تواند باعث سردرد عصبی شود. مطالعات نشان داده است زنانی که موهای خود را محکم می‌بندند ممکن است دچار سردرد شوند. برای درمان سردرد عصبی در این مواقع، هر چیزی که به سر چسبیده است را شل کنید.

از نور کم استفاده کنید

استفاده از نور روشن می تواند باعث میگرن شود. روشنایی بیش از حد صفحه کامپیوتر یا گوشی نیز می تواند سردرد را بدتر کند. اگر مستعد ابتلا به این حساسیت هستید، حتما در روزهای آفتابی از عینک استفاده کنید. از صفحه نمایش ضد تابش در رایانه خود استفاده کنید. چراغ های فلورسنت برای روشنایی اتاق مناسب هستند.

راه حل سریع سردرد خوابیدن است. گاهی اوقات کم خوابی باعث سردرد می شود. اگر در طول روز در زمان مناسب استراحت کنید، خستگی ذهنی از بین می رود و سردرد بهتر می شود.

به اندازه کافی خوابیدن.

یک درمان سریع برای سردرد خواب است. گاهی اوقات کم خوابی باعث سردردهای شدید می شود. اگر در طول روز در فواصل مناسب استراحت کنید، خستگی مغز پایان می یابد و سردرد بهبود می یابد.

هیچ ماده ای نخورید

جویدن آدامس باعث آسیب به فک می شود. در عین حال باعث افزایش سردرد می شود. جویدن ناخن ها، لب ها، داخل گونه ها یا جویدن مداد همین تاثیر را روی سردرد دارد. جالب اینجاست که اگر به دندان قروچه در شب عادت داشته باشید، صبح ها دچار سردرد می شوید. بنابراین برای درمان سردرد عصبی شدید باید با دندانپزشک مشورت کرد.

مقداری کافئین بنوشید

کافئین از آن دسته موادی است که اگر به آن عادت کردید باید هر روز آن را مصرف کنید. کمبود آن باعث سردرد می شود. به همین دلیل، یک راه حل سریع برای رهایی از سردرد، نوشیدن یک نوشیدنی کافئین دار است. بهتر است این نوشیدنی را در ابتدای سردرد بنوشید. مقدار آنها نیز باید کافی باشد. فقط در مصرف چای و قهوه زیاده روی نکنید. زیرا کافئین خود سردرد دیگری به همراه دارد.

آب بنوشید

یکی از دلایل سردردهای تنشی شدید، کم آبی بدن است. در صورت ابتلا به این بیماری بهتر است به جای مصرف دارو چند لیوان آب و مایعات بنوشید. سپس به پیاده روی بروید. سردرد شدید را به سرعت درمان می کند. با گذشت زمان، جریان خون ضعیف می شود. خون کافی و سایر مواد مغذی به مغز نمی رسد.

راحت ورزش کنید

حرکات کششی، یوگا و مدیتیشن یا آرام کردن ماهیچه های بدن می تواند به تسکین سردردهای عصبی کمک کند. اگر سردرد ناشی از اسپاسم عضلانی گردن باشد، می توانید با حرکات ورزشی ملایم این بیماری را درمان کنید. اگر تشنج بدن بیشتر شد باید به پزشک مراجعه کنید. البته می توانید با ماساژ شقیقه ها و گردن سردرد را درمان کنید.

تاثیر زنجبیل در درمان سردرد

تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل ممکن است به عنوان مسکنی برای درمان سردردهای میگرنی مفید باشد. اگر این گیاه را در چای بریزید و بگذارید خوب دم بکشد در درمان سردرد موثر است. اثربخشی آن مشابه داروهای تجویزی میگرن است. برای درمان سردرد ها با فرازطب همراه باشید.