سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجی مگ

نظر


حتما از اسم دستگاه معنی آن را فهمیده اید. این دستگاه برای مدیریت حداکثری سیستم آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد. با نصب یک کنترل کننده آبیاری می توانید میزان آب مصرفی گیاهان و درختان مختلف را تنظیم و برنامه ریزی کنید. در واقع طراحی این دستگاه به صاحبان زمین های زراعی و باغداران این امکان را می دهد که بر اساس زمان و مقدار مورد نیاز، برنامه هفتگی، ماهانه یا سالانه را بر اساس برنامه کاری و نوع نیاز خود تنظیم کنند. .

شرکت مشهور Hunter America این مجموعه از کنترلرهای هوشمند را برای صرفه جویی در مصرف آب و زمان ارائه می دهد. لازم به ذکر است که بدنه کنترلر هانتر از پلیمر سخت ساخته شده و دارای نمایشگر دیجیتال برای آبیاری قطره ای هوشمند می باشد. کنترل‌کننده‌ها بخش‌های ضروری آبیاری قطره‌ای هوشمند هستند و تمام شیرهای الکتریکی در یک تایمر آبیاری هانتر برنامه‌ریزی و کنترل می‌شوند. با هر یک از این تایمرها می توانید تعدادی شیر برقی را کنترل کنید.

چگونه تنظیم کننده آبیاری را تنظیم کنیم؟

همچنین باید بدانید که یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از چمن خود نصب آبپاش در آن است. متأسفانه بسیاری از افراد حتی پس از نصب نیز نحوه استفاده صحیح از آن را نمی دانند و در مقادیر کم یا زیاد از آن استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که آبیاری بیشتر چمن پس از نصب کنترلر شکارچی نه تنها برای شما مفید نیست، بلکه باعث اشباع شدن چمن و جلوگیری از رشد گیاه می شود که در نهایت باعث از بین رفتن چمن می شود.

از طرفی به خصوص در تابستان از آن استفاده نکنید و باغ خود را خشک و بدون علف بگذارید. بنابراین امروزه یکی از بهترین گزینه ها برای آبیاری مسکونی و تجاری استفاده از سیستم های بارانی است. کنترلر آبیاری هانتر دارای ویژگی های هوشمند و ویژگی های منحصر به فردی است که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی از طریق سیستم کنترل و بر اساس ماشین حساب زمان بندی، میزان آبیاری و زمان های خاموش و روشن را کنترل کنید.

ماشین حساب زمان اجرا Hunter چیست؟ https://blogstyle.ir/hunter-irrigation-controller/

می توانید از ماشین حساب زمان اجرا Hunter Manager برای تخمین میزان آب مورد نیاز چمن خود استفاده کنید. ناگفته نماند که این سوال ممکن است سالی یک بار پیش بیاید، بنابراین برنامه از شما می پرسد که در کدام شهر زندگی می کنید. اگر شهر شما در پایگاه داده نیست، می توانید یکی از شهرهای نزدیک را انتخاب کنید.

مشخصات فنی کنترل کننده آبیاری

لازم به ذکر است که کنترلر آبیاری در دو نوع فضای باز و فضای بسته تولید و عرضه می شود. تفاوت این دو مدل در این است که در مدل بسته با دریافت بازخورد از سنسورهای تعبیه شده در آن و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی دستورات لازم برای آبیاری را ارسال می کند. اما در مدل باز سیستم قسمت های مختلف را با تغییرات از پیش تعریف شده آبیاری می کند. به همین دلیل نیازی به سنسورهایی مانند: دما، نور خورشید و رطوبت ندارد. لازم به ذکر است که مدل باز کنترلر هانتر نسبت به مدل بسته هم قیمت مقرون به صرفه و هم انعطاف بیشتری دارد. از دیگر مشخصات تایمر آبیاری هانتر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دارای باتری قابل تعویض در صورت قطع برق (کار با باتری 9 ولت، عمر باتری 1 سال)

استفاده از سنسور استاندارد برای نگهداری تجهیزات کنترلی

به سنسور تولید متصل است

در خروجی برق کنترلر

امکان تنظیم برنامه های آبیاری سالانه به صورت سه برنامه جداگانه

صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب

قابلیت تنظیم زمان هر 1 تا 4 ساعت

وزن استاندارد (قطر 8.9 سانتی متر، ارتفاع 6.4 سانتی متر، وزن 550 گرم)

قابلیت اتصال با سنسورها برای بهبود سیستم آب

اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور (در برخی مدل ها)

انواع کنترل آبیاری

کنترلر Hunter NODE-100 (ترمینال های 1 و 2)

نوع BTT (ایستگاه 1 و 2)

مدل X-Cor (2، 4، 6 و 8 پایه)

کنترلر Wi-Fi مدل Hunter X2 (ایستگاه‌های 4، 6، 8 و 14)

کنترلر مدل Pro-C (4، 12 و 16 ایستگاه)

مدل I-Cor (6 تا 42 ترمینال)

حالت های ACC2 (12 - 54 کانال)

مدل ICC2 (8 تا 54 ایستگاه)

آبیاری آسان و کارآمد با کنترلر آبیاری

کنترل آبیاری یک سیستم خودکار است که توسط صنایع Hunter توسعه یافته است. این کنترل دارای عملکردهای کاربردی بسیاری است که تاثیر زیادی در صرفه جویی در مصرف آب و زمان شما دارد. مجموعه کنترل هانتر مدل های زیادی دارد که از ویژگی های هوشمند بسیاری بهره می برند. علاوه بر این، کنترل هانتر در برخی از مدل ها مدیریت آب و دسترسی آسان به اینترنت را در سراسر جهان ارائه می دهد.