سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجی مگ

نظر


پرینترها یکی از مهم ترین تجهیزات اداری در دنیای امروز هستند و در سال های اخیر در ادارات و منازل برای چاپ انواع فایل های سند، گزارش و حتی تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال استفاده از پرینترهای دستی و رومیزی معایبی دارد که گاهی اوقات برای کاربران مشکلاتی ایجاد می کند. یکی از مشکلاتی که کاربران هنگام کار با چاپگر ممکن است با آن مواجه شوند این است که صفحات سفید (خالی) از دستگاه خارج می شوند.

خوشبختانه راه های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی این مشکل و نحوه حل آن نیز خواهیم پرداخت. تا با توجه به آنها بتوانید خودتان چاپگر را تعمیر کنید.

دلایل پرینت سفید چیست؟ مشکل چاپ سفید را حل کنید

اگر چاپگر خود را به رایانه ای متصل کنید که فرمان چاپ را ارسال می کند، چاپگر در یک ثانیه شروع به کار کرده و فایل مورد نظر را چاپ می کند. اما اگر مراحل چاپ را تمام کرده باشید، می بینید که روی کاغذ هیچ نتیجه ای وجود ندارد، یعنی چاپگر شما با کلمات سفید چاپ کرده است و نمی تواند محتوا را به کاغذ منتقل کند. این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می شود که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

جوهر کارتریج خشک شده است.

اولین دلیل رایج برای چاپ صفحه در چاپگر، خرابی یا پایان جوهر در کارتریج چاپگر است. در این صورت باید به فکر شارژ کارتریج یا خرید کارتریج جدید باشید.

به یاد داشته باشید که کارتریج چاپگر آوافرهنگ باید دائماً از نظر عملکرد بررسی و بررسی شود. اگر چاپگر جوهر افشان دارید، برای جلوگیری از خشک شدن کارتریج، یک صفحه را هر دو روز یکبار چاپ کنید. همچنین اگر از چاپگر لیزری استفاده می کنید، دستگاه را در محیط مرطوب قرار ندهید تا پودر تونر خشک یا سفت نشود.

پرینتر لیزری معیوب است

چاپگرهای لیزری همانطور که از نامشان پیداست با استفاده از فناوری لیزر چاپ می کنند. بنابراین کوچکترین مشکلی ظاهر می شود، خرابی واحد لیزر آنها باعث غیرقابل چاپ شدن دستگاه می شود. بنابراین، اگر چاپگر لیزری شما سفید چاپ می‌کند، ممکن است لیزر آسیب ببیند. در این صورت، در صورت لزوم، چاپگر لیزری خود را نزد یک تعمیرکار حرفه ای ببرید تا قطعات آن را تعمیر یا تعویض کنند.

سایه و پوشش سر چاپ

پرینتر یکی از مهمترین قطعات است که در صورت وجود جوهر اضافی قادر به چاپ عکس یا متن نخواهد بود. بنابراین بهتر است سر چاپگر را به موقع بررسی و تمیز کنید.

آسیب کاست و آسیب درام

کارتریج چاپگر نقش مهمی در فرآیند چاپ دارد. بنابراین اگر کارتریج دستگاه آسیب ببیند یا جوهر خشک شود یا هر مشکل دیگری پیش بیاید، پرینت ناخوانا، کثیف یا حتی سفید خواهد بود.

در این میان، درام کارتریج بخشی است که تونر یا جوهر را با کمک بارهای الکتریکی روی کاغذ قرار می دهد. بنابراین همیشه توصیه می شود پس از هر بار بارگیری کارتریج برای اطمینان از عملکرد دستگاه، درام را تعویض کنید.

حل مشکل نیمه چاپ

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است هنگام چاپ فایل های مختلف با آن مواجه شوید، چاپ نیم و نیم صفحه است. در این حالت ممکن است برخی از قسمت های صفحه به درستی چاپ شوند، اما صفحه در جایی خالی باشد.

برخی از دلایل اصلی نیمه پرینت شدن فایل ها در چاپگر عبارتند از:

درایور چاپگر به روز نشده است

مهم نیست که چه نوع چاپگری دارید، همیشه باید درایورهای رایانه خود را به روز کنید. در غیر این صورت ممکن است اطلاعات به درستی از سیستم به چاپگر ارسال نشود و فایل چاپ شده به طور کامل چاپ نشود.

اندازه صفحه روی چاپگر تنظیم نشده است

قبل از ارسال سفارشات به چاپگر، باید اندازه کاغذ را از صفحه کنترل چاپگر یا تنظیمات چاپ کامپیوتر بررسی کنید. در صورت عدم تطابق بین تنظیمات و کاغذ مورد استفاده، آن را تنظیم کنید.

کامپیوتر ویندوز شما مشکل دارد

اگر به دلایلی دستور چاپ سیستم عامل به درستی به چاپگر نرسد، چاپ کامل نخواهد شد. بنابراین وقتی فایل چاپی شما به نیمه رسید، می توانید چاپگر را به رایانه دیگری متصل کنید. سپس درایورها و نرم افزارهای لازم را نصب کنید و دوباره اقدام به چاپ کنید.

اگر اقدامات فوق مشکل چاپ را حل نکرد، باید ویندوز را تعویض و برنامه های لازم را مجددا نصب کنید.

وجود اجسام خارجی در داخل چاپگر

گاهی اوقات، یک جسم خارجی در چاپگر گیر می کند و باعث می شود فایل ها تا نیمه چاپ شوند. این جسم خارجی می تواند کاغذ (قبلاً پاره شده و در چاپگر رها شده باشد) یا چیز دیگری باشد. بنابراین بد نیست اگر فایل های چاپ شده نیمه پرینت شده اند، قسمت های داخلی دستگاه را بررسی کنید.

قرار ندادن کارتریج در جای مناسب

اگر کارتریج چاپ به درستی نصب نشده باشد، چاپگر قادر به چاپ کامل و درست محتوا نخواهد بود. همچنین خشک شدن، تمام شدن برق یا خرابی کارتریج نیز می تواند باعث نیمه پرینت شدن فایل های چاپی شود.