سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجی مگ

نظر


ورق استیل 304
یک ورق مسطح از فولاد ضد زنگ 304 می باشد. ورق استیل 304 دارای خواص مکانیکی عالی و مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف خوردگی می باشد. فولاد ضد زنگ 304 می تواند در مواردی که بهداشت و بهداشت مهم هستند، همه کاره و مفید باشد. در حالت آنیل شده خود مغناطیسی نیست (حالتی که برای سخت شدن فلز یا شیشه با گرم کردن آن و سپس خنک کردن آهسته آن استفاده می شود).

ورق فولادی ضد زنگ درجه 304 به عنوان پرکاربردترین و بادوام ترین نوع فولاد زنگ نزن آستنیتی شناخته می شود. حاوی 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم است که آن را در برابر خوردگی و اکسیداسیون بسیار مقاوم می کند. ورق فولادی ضد زنگ نیز بسیار بادوام است و به راحتی مونتاژ می شود. این فلز به راحتی تمیز می شود و می توان از آن در انواع ظاهر و پوشش استفاده کرد.

فولاد ضد زنگ و صفحه انعطاف پذیر 304 به دلیل استحکام کششی بالا، سهولت خمش یا خمش، مقاومت در برابر خوردگی و ماشین کاری ترجیح داده می شود. فولاد ضد زنگ 304 گران‌ترین و محبوب‌ترین و ارزان‌ترین نوع فولاد ضد زنگ است و برای بسیاری از کاربردها که نیاز به پشتیبانی بادوام و مقاومت در برابر خوردگی دارند، همه کاره است. ورق ها و صفحات فولادی ضد زنگ همچنین دارای خواص باربری عالی، مقاومت در برابر خوردگی، استحکام بالا، استحکام و وزن بالا، عایق حرارتی و الکتریکی خوب، آسان برای ساخت، آسان برای تمیز کردن و پرداخت خوب است. ورق استنلس استیل 304 در برابر اکثر مواد شیمیایی مقاوم بوده و برای محیط های صنعتی و دریایی مناسب است. ورق ss 304 ممکن است کمی مغناطیسی شده باشد و عملیات حرارتی نشود. تعمیر و نگهداری ساده و آسان زیرا نیازی به پشتیبانی پیشرفته نیست.

ورق فولاد ضد زنگ انعطاف پذیر 304 یک فلز عالی برای روکش و قالب گیری خودکار، لوازم آشپزخانه، روکش چرخ، بدنه کامیون، منیفولد اگزوز، مخازن ذخیره سازی، لوله کشی تحت فشار و مخازن است.

ورق فولادی 304 هنوز با نام قدیمی خود 18/8 شناخته می شود که از ترکیب نام نوع 304 گرفته شده است که 18? کروم و 8? نیکل است.

فولاد ضد زنگ 304

فولاد ضد زنگ 304 یک فولاد آستنیتی است که می تواند بسیار عمیق کشیده شود. این باعث می شود درجه 304 بالاترین درجه مورد استفاده در برنامه هایی مانند اجاق گاز و ظروف پخت و پز باشد.

استیل 304 لیتر

نوع 304L یک قطعه کم کربن از فولاد ضد زنگ 304 است. برای افزایش جوش پذیری قطعات ضخیم استفاده می شود. برخی از محصولات، مانند صفحات و لوله‌ها، ممکن است به‌عنوان ماده «دارای گواهی دوگانه» که مطابق با استانداردهای 304 و 304L باشد، در دسترس باشند.

فولاد ضد زنگ 304H

304H، یک درجه محتوای کربن بالا، برای کاربردهای دمای بالا نیز موجود است.

مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ 304

فولاد ضد زنگ 304 دارای مقاومت در برابر خوردگی عالی در محیط های مختلف و در تماس با رسانه های مختلف خورنده است. زنگ زدگی و ترک خوردن می تواند در محیط های دارای کلر رخ دهد. تجزیه می تواند در دمای بالاتر از 60 درجه سانتیگراد رخ دهد.

مقاومت حرارتی صفحه فولادی 304

فولاد ضد زنگ 304 مهفا در سرویس های ناگهانی تا دمای 870 درجه سانتیگراد و در سرویس مداوم تا دمای 925 درجه سانتیگراد مقاومت خوردگی خوبی دارد. اما در صورت نیاز به آسیب آب، ادامه استفاده در دمای 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود. در این مورد 304L به دلیل مقاومت در برابر بارش کاربید توصیه می شود.

در مواردی که مقاومت بالا در دمای بالای 500 درجه سانتی گراد و تا 800 درجه سانتی گراد مورد نیاز است، درجه 304H توصیه می شود. این ماده مقاومت در برابر خوردگی آب را حفظ می کند.

ساخت ورق فولادی 304

تمام ساخت فولاد ضد زنگ فقط باید با ابزار اختصاص داده شده به مواد فولاد ضد زنگ انجام شود. ابزارها و سطوح کار باید قبل از استفاده کاملاً تمیز شوند. این اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از آلودگی متقاطع فولاد ضد زنگ توسط فلزاتی که به راحتی خورده می شوند ضروری است.

کار سرد ورق فولادی 304

فولاد ضد زنگ 304 به راحتی کار می کند. روش‌های تولیدی که شامل کار سرد می‌شود ممکن است به یک مرحله بازپخت میانی برای کاهش سختی کار و جلوگیری از پارگی یا ترک نیاز داشته باشد. در پایان ساخت و ساز باید از آنیل کامل برای کاهش تنش های داخلی و بهینه سازی مقاومت در برابر خوردگی استفاده شود.

فولاد ضد زنگ 304 کار داغ

فرآیندهای تولیدی مانند آهنگری که شامل کار گرم است باید با حرارت دادن یکنواخت تا دمای 1149-1260 درجه سانتیگراد دنبال شود. قطعات ساخته شده باید به سرعت خنک شوند تا از حداکثر مقاومت در برابر خوردگی اطمینان حاصل شود.

عملیات حرارتی فولاد ضد زنگ 304

فولاد ضد زنگ 304 را نمی توان با عملیات حرارتی سخت کرد.

درمان محلول یا کوئنچ را می توان با خنک کردن سریع در دمای 1010-1120 درجه سانتیگراد انجام داد.

کار ماشینی

فولاد ضد زنگ 304 قابلیت ماشینکاری خوبی دارد. ماشینکاری با قوانین زیر قابل افزایش است:

لبه های برش باید تیز باشند. لبه های مات کار را خیلی سخت می کند.

برش ها باید سبک باشند، اما به اندازه ای عمیق باشند که بالا رفتن از روی مواد برای کار دشوار باشد.

برای جلوگیری از ریزش ساقه ها از استراحت های سبک استفاده کنید

دمای پایین آلیاژهای آستنیتی منجر به استفاده از گرما در لبه های برش می شود. این بدان معناست که چربی ها و روغن ها ضروری هستند و باید در مصرف آنها به قدری کم شد.

جوش فولاد ضد زنگ 304

عملکرد جوش فیوژن برای فولاد ضد زنگ 304 با و بدون پرکننده عالی است. میله پرکننده و الکترود توصیه شده برای فولاد ضد زنگ 304 فولاد ضد زنگ درجه 308 است. برای 304 لیتر، مواد پرکننده توصیه شده 308 لیتر است. قطعات جوش شده سنگین ممکن است نیاز به بازپخت پس از جوش داشته باشند. این مرحله برای 304 لیتر ضروری نیست. اگر عملیات حرارتی پس از جوش امکان پذیر نباشد، می توان از درجه 321 استفاده کرد.