سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجی مگ

نظر

 امروزه یخچال های زیادی در بازار وجود دارد که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فرد و جنبه های مختلفی مانند سازنده، محل ساخت، رنگ، ویژگی ها و موارد دیگر می باشد. از آنجایی که یخچال ها لوازم گران قیمتی هستند، نمی توان آنها را به راحتی تعویض کرد. اگر خراب شوند، هزینه تعمیر آنها بسیار گران است. بنابراین لازم است قبل از خرید با ویژگی های یک یخچال خوب آشنا شوید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

اگر قصد خرید یخچال دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، ویژگی های یک یخچال خوب را بررسی می کنیم. هنگامی که این ویژگی ها را کشف کردید، می توانید یخچال مورد علاقه خود را انتخاب کرده و بدون نیاز به خرید مجدد، آن را با اطمینان خریداری کنید.

مزایای یخچال و فریزر

قبل از انتخاب و خرید یخچال باید ترجیحات خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما باید تعداد افراد خانواده خود را تعیین کنید و اینکه چه اندازه یخچال برای شما مناسب است. نکته مهم دیگری که باید تعیین کنید این است که چقدر بودجه برای خرید یخچال دارید. قیمت یخچال ها متفاوت است. نکته مهم دیگر باید اندازه آشپزخانه شما باشد. بسیاری از یخچال ها به دلیل اندازه شان خریداران را گیج می کنند. هنگامی که این ترجیحات را ایجاد کردید، انتخاب یخچال آسان تر خواهد شد و می توانید بر ویژگی های یک یخچال خوب تمرکز کنید.

انجماد

احتمالاً محل قرارگیری یخچال یکی از مهم ترین ویژگی های نماینده رسمی خدمات لوازم خانگی بوش در ایران است که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. برندها و شرکت های مختلف یخچال را در قسمت های مختلف یخچال نصب می کنند. به عنوان مثال، برخی فریزر را در بالای یخچال نصب می کنند، برخی دیگر آن را در پایین یخچال قرار می دهند و گاهی اوقات (در یخچال های ساید بای ساید) فریزر در نیمه کناری قرار می گیرد. یخچال علاوه بر این، برخی از برندهای دیگر یخچال هایی را طراحی می کنند که به سه بخش مختلف تقسیم می شوند و یخچال را می توان در بالا یا پایین قرار داد.

برای تعیین اینکه کدام نوع یخچال برای شما مناسب است، شرایط خود را در نظر بگیرید. استفاده از یخچال اغلب بیشتر از یخچال است، یعنی درب یخچال در طول روز بیشتر باز می شود و از مواد غذایی موجود در آن بیشتر استفاده می شود. به همین دلیل، اگر یخچال شما در بالا و فریزر در پایین قرار دارد، باید خم شوید تا از قفسه های پایینی غذا تهیه کنید. این موضوع برای افرادی که مشکل کمر دارند یا افراد بسیار مسن مشکل است. یا مثلاً اگر بچه کوچکی دارید، یخچال زیرزمین می تواند برای خوردن غذا در زیرزمین مشکل ایجاد کند. کولر آبی نیز می تواند در برخی از این نوع یخچال ها (که معمولا در قسمت فریزر هستند نه یخچال) مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، هنگام انتخاب ویژگی های یک یخچال خوب، باید گزینه های خود را در نظر بگیرید.

رنگ یخچال یکی از ویژگی های یک یخچال خوب است

رنگ یکی از ویژگی های یخچال است. خوب یا بد، همه چیز به سلیقه بستگی دارد. افراد خوش سلیقه اغلب سعی می کنند رنگ یخچال را طوری تعیین کنند که با سایر قسمت های آشپزخانه مانند کابینت ها و یا با رنگ کلی آشپزخانه سازگار باشد و از این طریق حس خوبی را برای خود ایجاد می کنند. در حالی که داخل آشپزخانه یخچال ها به طور کلی رنگ های سفید، طوسی و طوسی دارند و استفاده از رنگ های تند و گرم در آنها چندان کاربردی نیست و از این مجموعه رنگی محدود به راحتی می توان از بین 70-30 یخچال سفید، مشکی، خاکستری و خاکستری رنگی را انتخاب کرد. قرمز

جنس بدنه یخچال

یکی از ویژگی های یک یخچال خوب جنس ظرف است. معمولا یخچال ها را برای استفاده چندین ساله می خرند و به همین دلیل جنس کیس باید به گونه ای باشد که با گذشت زمان مشکلی ایجاد نکند. همچنین یخچال ها نسبت به سایر محصولات بیشتر در معرض مواد دیگر قرار می گیرند، بنابراین مواد باید از دوام بیشتری نسبت به سایر لوازم آشپزخانه و منزل برخوردار باشند. به عنوان مثال، تماس مداوم آب با قطعات یخچال (به خصوص در قسمت کولر آبی) می تواند باعث زنگ زدگی، پوسیدگی یا کند شدن یخچال به مرور زمان شود. تماس مداوم با دست ها و انگشتان و دست های کثیف نیز می تواند تاثیر منفی بر ظاهر یخچال داشته باشد.

یخچال های استیل معمولاً پرمصرف ترین نوع یخچال هستند و معمولاً در این نوع یخچال ها از مواد استیل ضد زنگ نیز استفاده می شود. استفاده از یخچال هایی با بدنه آهنی (غیر زنگ زده) می تواند بعد از چند سال استفاده شما را دچار مشکل کند. خدمات جاروبرقی بوش

فرسودگی یخچال

یکی از مهم ترین ویژگی های یک یخچال خوب، سهولت استفاده از آن است. یخچال ها وسایلی هستند که 24 ساعت شبانه روز به منبع برق متصل هستند و از برق برای تولید مواد غذایی سرد و منجمد استفاده می کنند. به همین دلیل می توان گفت که مصرف برق می تواند بر هزینه ماهانه کلی خانه تاثیر بگذارد و انتخاب یخچالی با بازده انرژی بهتر می تواند به صرفه جویی در هزینه کمک کند.

اگر تجربه خرید یخچال را دارید، باید بدانید که همه یخچال ها دارای رتبه بندی ستاره ای خاص (یا میزان مصرف انرژی با توجه به سطوح ذکر شده) هستند. یخچال های کارآمدتر انرژی کمتری مصرف می کنند و هزینه کمتری برای شما خواهند داشت. یخچال های 4 ستاره 310 کیلووات ساعت، یخچال های 3 ستاره، 2 ستاره و 1 ستاره به ترتیب 346، 343 و 559 کیلووات ساعت مصرف می کنند. شما می توانید هزینه برق یخچال خود را با ضرب مقدار برق مصرفی آن محاسبه کنید.

وجود آب خنک کننده

داشتن آبسردکن یکی از ویژگی های خوب یخچال است، زیرا کولر آبی باعث سهولت استفاده از یخچال می شود و همچنین نیاز به باز شدن کمتر درب یخچال و مصرف انرژی کمتری نسبت به یخچال دارد. وقتی یخچال روشن است، برق و انرژی بیشتری مصرف می کند. باز و بسته شدن مداوم یخچال نیز به دلیل مصرف آب باعث آسیب به درب یخچال می شود.

همچنین یخچال های مختلف دارای انواع خنک کننده هستند. برخی از اینها باید به خط آبرسانی متصل شوند که برای شما هزینه اضافی خواهد داشت. برعکس، برخی از یخچال های دیگر این مشکل را برای شما ایجاد نمی کنند، اما باید ابتدا آب بریزید که مخزن آنها خالی شد. یخچال بارفاب نو فراست دارای فریزر داخلی می باشد

دفاتر و سایر اماکن

یکی دیگر از ویژگی های یک یخچال خوب این است که دارای کشوهای داخلی و محفظه های مجزا هستند. برای مثال پوشه میوه و سبزی یکی از این ویژگی هاست. اگر سبزی و میوه زیاد می خورید، خوب است یخچالی مثل این داشته باشید تا خوب نگهداری شود.

سایر یخچال ها دارای محفظه هایی برای نگهداری تخم مرغ هستند. نگهداری تخم‌مرغ‌ها به دلیل شکل منحصربه‌فردشان دشوار است و این یخچال‌ها این مشکل را با این محفظه‌ها به خوبی حل کرده‌اند. علاوه بر این، یخچال های دیگر دارای محفظه هایی برای داروها، نوشابه ها و غیره هستند.

یکی دیگر از ویژگی های یک یخچال خوب وجود سطوح زیاد است، بنابراین به راحتی می توان مواد غذایی را داخل و خارج از یخچال قرار داد. این قفسه ها معمولاً پلاستیکی هستند و اگر به راحتی درآورده و نصب شوند (قابل شستشو) و دارای لبه (برای سهولت در نگهداری برخی مواد غذایی) باشند، می توانند گزینه خوبی باشند.

یخچال های با تجهیزات بیشتر در قسمت فریزر به خوبی سعی در جلب رضایت مشتریان داشته اند و معمولا دارای محفظه های مختلف برای لوازم و یخچال های مختلف می باشند.

کنترل دما

کنترل دما یکی از مهم ترین ویژگی های یک یخچال خوب است. دمای یخچال و فریزر متفاوت است و افراد با توجه به نیاز خود دمای مورد نظر خود را انتخاب می کنند. بهترین یخچال ها آنهایی هستند که به شما اجازه می دهند دمای یخچال و فریزر را جداگانه تنظیم کنید. همچنین، این یخچال ها دارای دفترچه راهنما هستند تا بتوانید نحوه تنظیم دما را درک کنید. یخچال های خوب معمولا طیف وسیعی از دما را پوشش می دهند و معمولاً از کمترین درجه صفر تا بالاترین درجه حرارت شروع می شوند. با استفاده از این یخچال ها می توانید بدون هیچ مشکلی در هر زمان و در هر شهری از آنها استفاده کنید.

اندازه

اندازه یخچال باید متناسب با اندازه آشپزخانه و فضای در نظر گرفته شده برای یخچال باشد. همچنین اندازه یخچال باید در فاصله چند سانتی متری از دیوار باشد.

اخرین حرف

در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشی لوازم خانگی برفاپ به ویژگی های یک یخچال خوب و نکاتی که در انتخاب و خرید یخچال باید به آن توجه کنید پرداخته ایم. بهتر است قبل از خرید یخچال بسیار مراقب باشید و اولویت های خود را برای خرید در نظر بگیرید. دقت در انتخاب خرید یخچال، فرآیند نگهداری مواد غذایی در خانه را بهبود می بخشد و از مصرف بی دردسر غذا لذت می برید و خریدهای مکرر را غیر ضروری می کند.