سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجی مگ

نظر


شله زرد نیز مانند کاچی و فرنی یکی از دسرهای سنتی ایرانی است که طرفداران خاص خود را دارد. آیا می توان فردی را پیدا کرد که از ترکیب زعفران، دارچین و بوی گل رز در این دسر آشفته نشود؟ و آیا خنکی و شیرینی در عین حال جالب نیست؟ نکته اینجاست که ساختن پوسته زرد در خانه و مهمانی ها کار سختی نیست. و با رعایت چند دستور ساده می توانید از مهمانان خود با این دسر خوشمزه پذیرایی کنید. برای تهیه پوسته زعفران برای مهمانی… پس به این مقاله توجه داشته باشید تا تمام اجاق های عکاسی مورد نیاز برای پخت صدف زعفران خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مجلسی ماده اولیه تهیه پوست زرد است

2 فنجان برنج

3 فنجان شکر

کره 50 گرم

گل رز 1.2 فنجان

در صورت لزوم دم کرده زعفران

دارچین به میزان لازم

خلال بادام به میزان دلخواه

خلال پسته به دلخواه (برای تزیین)

جوانه های گل داودی به میزان لازم (برای تزئین)

مراحل تهیه پوست زردچوبه مجلسی

1. برنج را خیس کنید

اولین قدم در طرز تهیه شله زرد مجلسی خیس کردن آن است که از چند ساعت قبل از شروع پخت صورت می‌گیرد. بنابراین ابتدا برنج‌ها را پاک کنید، بشویید و سپس به مدت دست کم 4 تا 5 ساعت خیس کنید.

وقتی پوسته زرد پخته شد، برنج بعد از پخت، دانه‌دار و چرب می‌ماند. بنابراین می‌توانید از برنج ارزان‌تر مانند نیم دانه یا برنج خرد شده استفاده کنید.

نکته: برای پخت کشک نیازی به اضافه کردن نمک به آب هنگام پخت برنج نیست.

2. پختن برنج

بعد از اینکه برنج کاملا خیس شد، نوبت به پختن آنها می رسد. بعد از اینکه جوش آمد یک قابلمه آب روی اجاق بگذارید و برنج را داخل آن بریزید.

در این مرحله برنج بی خطر نامیده می شود. پس اگر برنج آبکش شده اما نپخته است، آب بیشتری به قابلمه اضافه کنید و هر از گاهی هم بزنید تا برنج نچسبد.

3. شکر و گلاب را به تابه اضافه کنید

زعفران و گلاب را اضافه کنید تا پوسته زرد رنگی پیدا کند

برای زرده ها شکر اضافه کنید.

بعد از پختن برنج نوبت به اضافه کردن زعفران می رسد. زعفران پخته شده را به تابه اضافه کنید تا به رنگ دلخواه برسید. سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر خوب حل شود.

قانون کلی افزودن شکر به چیپس زردچوبه معمولاً 1.5 تا 2 برابر مقدار برنج است، اما از آنجایی که شیرینی چیپس زردچوبه کاملاً مطبوع است، می توانید با توجه به ذائقه خود و میهمانان میزان شکر را کم یا زیاد کنید. . .

پس از حل شدن شکر، گلاب را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. سپس خلال بادام را به قابلمه اضافه کنید (در صورت تمایل). بعد از چند دقیقه و مخلوط کردن همه مواد، پوسته زرد شما آماده است.

توجه داشته باشید که افزودن شکر می تواند پوسته زرده شما را کمی سفت کند. در این صورت لازم است مجدداً آب جوشیده را به قابلمه اضافه کنید تا غلظت و قوام مطلوب حاصل شود. همچنین توجه داشته باشید که پوسته زرد بعد از ریختن در ظرف و سرد شدن کمی سفت می شود.

4. با پیازچه زرد تزئین کرده و سرو کنید

طرز تهیه و تزیین پست زرد مجلسی

حالا که گلوله های زرد آماده است تزئین کرده و سرو کنید. می توانید گلوله های زرد را در یک کاسه بزرگ بریزید یا در بشقاب های جداگانه سرو کنید.

آلوها را در ظرف مورد نظر بریزید و بعد از اینکه کمی خنک شد و روی آن بسته شد با موادی مانند دارچین، خلال بادام، پسته و غنچه گل رز تزئین کنید. سپس آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. ژاکت زرد شما آماده است. خوش اشتها!

مراجعه به ادامه مطلب: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-شله-زرد-زعفرانی/