سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجی مگ

نظر

روشهای جدید درمان دیسک کمر این خبر خوب را آورده که دیسک کمر قابل درمان است و به مرور بهبود پیدا میکند. قرص doan یک نمونه از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است که به عنوان نسل جدید بهترین مسکن برای درد دیسک کمر استفاده میشود. سرما درمانی دمای بافت آسیبدیده کمر را کاهش میدهد و اثر ضد درد و ضد التهابی ایجاد میکند که به کاهش درد میانجامد. برخی از روغنها میتوانند به شما کمک کنند تا انتخاب صحیحی داشته باشید. بیماران مبتلا به دیسک کمر باید از تشکهای طبی با میزان سفتی استاندارد استفاده کنند. اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید. بیمارانی که برای دیسک کمر خود، در دوران استراحت هستند، بهتر است از بلند کردن اجسام دوری کنند. همچنین، کارشناسان ممکن است از تزریقات ضد التهابی و تسکیندهنده، داروهای مسکن درد، و در موارد شدیدتر، جراحی استفاده کنند. درمان اولیه بیماری دیسک کمری شامل داروهای ضد التهابی شامل ایبوپروفن یا ناپروکسن می باشد. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بدون نسخه (OTC) ممکن است برای کاهش علائم سیاتیک در هنگام شروع درد موثر متخصص ارتوپد در تهران باشند.

اما حقیقت این است که در اکثر موارد، استراحتِ صحیح در کنار داروها و مواد غذایی ضد التهاب، نقشی اساسی در بهبود و تسکین درد بیمار ایفا میکند. ادویهجات مفید: اگر شما ادویهجاتی مانند زنجبیل و زردچوبه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید، به مرور زمان شاهد سلامتی جسم و همچنین ستون فقرات خود خواهید بود. مواد غذایی دارای سولانین مثل کاهو، گوجه فرنگی، سیب زمینی و موادی که دارای طبع سرد هستند، به خصوص در شب میتواند درد شما را بیشتر کند. اگر امکان مراجعه حضوری به کلینیک را نداشته باشید ، خدمات ویزیت آنلاین تصویری کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد برای شما مناسب است. در چنین شرایطی، به هیچ عنوان روی شکم خود نخوابید، زیرا علاوه بر کمر به گردن شما نیز آسیب وارد میشود. زیرا این امر مسئول درد و همچنین آسیب احتمالی (مانند تخریب دائمی یک عصب) است. بهترین راه برای کاهش دوران نقاهت در این موارد، استراحت، اجتناب از فعالیتهایی است که باعث تشدید و سایر علائم کمردرد میشوند و مصرف مسکنهای بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن برای تسکین علائم است.

ورزشهایی که باید از آن اجتناب کنید، آنهایی هستند که کمر را مجبور به خم شدن میکنند یا باعث ناهماهنگی ستون فقرات میشوند و آنهایی هستند که فشار یا نیروی بیش از حد به ستون فقرات وارد میکنند. بهعنوان یک قاعده، با فشار کمتر از طریق درمان یا گاهی اوقات بهخودیخود وقتی دیسک بین مهرهای آسیبدیده کوچک میشود علائمی مانند کمردرد یا احساس سوزن سوزن شدن خفیف در پاها کاهش مییابد.بهعنوان مثال، استراحت در رختخواب گاهی به این معناست که برای مثال، دیسک بین مهرهای آسیبدیده در ستون فقرات کمری کمتر از حالت ایستاده تحتفشار است. در اکثر موارد، درد ناشی از بیرونزدگی دیسک طی دو تا سه روز بهتر شده و در مدت 4 تا 6 هفته به کلی از بین میرود. اکثر افراد حدود 4 هفته پس از جراحی دیسک میتوانند به فعالیتهای معمول خود بازگردند. در این ورزش بیمار دراز می کشد و پاهای خود را جمع می کند و کمر خود را به پایین فشار می دهد و برای 10 ثانیه این ورزش را انجام می دهد.

خوابیدن بر پشت نیز میتواند از درد و فشار بر دیسک به میزان چشمگیری بکاهد. در صورتی که این درمانها بعد از 6 هفته جوابگو نباشد، پزشک پیشنهاد جراحی به شما میدهد. بعد از تزریق و استراحت سه چهار روزه بیمار پس از آن آرام آرام طی دو هفته به فعالیت معمول روزانه بر میگردد و اکنون شروع مرحله بعدی درمان فرا می رسد و درمان دیسک کمر در منزل شروع می شود. حتی پزشکان نیز به بیماران توصیه میکنند از بلند کردن بیش از یک کیلو گرم خودداری کنند. تشکهای بسیار نرم ستون فقرات را از حالت طبیعی خارج میکند و تشکهای بسیار سفت و محکم نیز برای کمر خیلی مناسب نیستند. زرد چوبه و کاهش تورم: این ماده یکی از ضدالتهابهای طبیعی است که ارزان و در دسترس است. یکی از مهمترین نکات در استراحتِ موثر برای بیماران مبتلا به دیسک کمر، صحیح نشستن و صحیح ایستادن است. شاید زمان آن رسیده که ستون فقرات و دیسک کمر را از فشارهایی که به آن وارد میکنید، نجات دهید. در صورتی که دیسک به نحوی آسیب دیده باشد، که نیاز به جایگزین داشته باشد، آن را با پروتز مصنوعی دیسک جایگزین میکنند. قبل از ابتلا به بیماریهای دیگر، یک رژیم سلامتی بگیرید.

با پیدایش میکروسکوپ روش دوم جراحی یعنی جراحی میکروسکوپی دیسک کمر رایج شد.این روش شبیه همان روش لامینکتومی است همه مراحل مانند روش قبل انجام میگیرد اما شکاف کمتری داده میشوند و مقدار کمتری از استخوان لامینا برداشته می شود . قبل از اینکه به این بیماری مبتلا شوید، مواد مضر برای دیسک کمر شناسایی کنید. به طور معمول از هر 5 نفر، 4نفر در طول زندگی خود به کمر درد دچار میشود. اهمیت دیگر این دیسک این است که اگر مهره 4و5 را به هر دلیلی با پیچ بهم وصل کنیم اگر دیسک پایین تر از آن سالم باشد ،معمولا اشکال زیادی در حرکات ستون مهره ها ایجاد نمیشود. به صورت کلی در فاز درد پزشکان برای بیماران با علایم دیسک کمر استراحت مطلق در بستر به مدت دو الی سه روز تجویز میکنند. بهترین توصیه در 48 ساعت اولِ پارگی دیسک کمر یا همان فتق دیسک، استراحت مطلق است. در گذشته توصیه میشد که بیمار یک ماه استراحت مطلق داشته باشد، اما طبق مطالعات و علم امروز، اگر حلقهی دیسکی در 2 تا 7 روز ترمیم نشد، با یک ماه استراحت هم ترمیم نخواهد شد. برای ترمیم دیسک چه مراحلی باید اتفاق بیافتد؟ در این مرحله، استراحت باعث میشود که حرکت ستون مهرهها و فشار بر روی دیسک بسیار کاهش پیدا کند و حلقهی آسیب دیدهی دیسک فرصت ترمیم شدن بیابد.

تا زمانی که دیگر فشار روی ریشه عصبی وارد نشود، باید از بلند کردن اجسام سنگین اجتناب شود. چه زمانی برای دیسک کمر نیاز به جراحی داریم؟ جراحی زمانی که روشهای درمانی دیگر موثر واقع نشود و درمانها جوابگو نباشد، به عنوان پیشنهادی از سوی پزشک به شما اعلام میشود. در نهایت بهترین روش درمان دیسک کمر با توجه به وضعیت شما و تشخیص پزشک متخصص درد، ستون فقرات یا ارتوپد تشخیص داده میشود. بیش از 55 درصد افراد بالای 60 سال به دیسک کمر مبتلا شده و بسیاری از این افراد هیچ نشانه و علائم قابل توجهی را بروز نداده و افراد مبتلا در بیشتر موارد ، به درمان هایی که شامل فیزیوتراپی است پاسخ مثبت داده و درمان می شوند و عده ای قلیلی هستند که متاسفانه کاندیدای جراحی می شوند. در پیگیری 12 ماهه تا 3 ساله، معلوم شد که 37 درصد از این بیماران به تغییرات مودیک نوع 2 پیشرفت کرده اند، 15 درصد پیشرفت نسبی داشته اند و 40 درصد تغییری در نوع خود نداشتند، اما تغییرات مودیک نوع 1 آنان گسترده ترشده بود. نویسندگان به نسبت دژنراسیون بین صفحات انتهایی و پارگی های آنولار، ارتباط قویتری بین دژنراسیون صفحات انتهایی و دیسک پیدا کردند که ممکن است توضیح دهد چرا تغییرات مودیک نسبت به دیسکوگرافی کمتر به درد دیسکوژنیک حساس هستند.

ساندهو و همکاران 207 ( Sandhu et al) دریافته اند که در حالی که هر دو این موارد نسبتا مختص درد دیسکوژنیک هستند، بین آنها ارتباط معنی داری وجود ندارد. قابل ذکر است که اگر دیسک حاد باشد، یعنی کمتر از یک ماه از آسیب دیدن آن گذشته باشد، احتمال درمان آن با استراحت بسیار بیشتر است و اگر دیسک مزمن شود، احتمال بهبود کمتر خواهد شد؛ اما به این معنی نیست که استراحت صحیح، درد دیسک مزمن را کاهش ندهد. به این معنی که بیمار حتی غذا را در حالت نیمه نشسته میل کند و فقط برای دستشویی از تخت خارج شود؛ البته اگر امکانش را دارد بهتر است از لگن استفاده کند. پزشک بعد از انجام معاینات و تشخیص بیرون زدگی دیسک با توجه به خفیف یا شدید بودن مرحله بیماری اقدام به درمان دیسک کمر میکند و از داروها کمک میگیرد. حتی اگر مجبور هستید در طول روز برای ساعتهای زیاد به صورت نشسته یا ایستاده به انجام امور خود مشغول باشید، در فواصل مشخص اقدام به انجام حرکات کششی مناسب نمایید.