سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجی مگ

بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون 2023

نگهداری و سازماندهی اسناد و تصاویر کاغذی همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه های اسکن، کاربران به راحتی توانسته اند اسناد مورد نیاز خود را به صورت دیجیتالی بر روی کامپیوتر ذخیره کنند و از مرتب سازی و بایگانی مداوم آنها خلاص شوند. با این حال، با افزایش برنامه های اسکنر تلفن همراه، کاربران هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه تهیه نسخه دیجیتالی این اسناد و تصاویر و انتخاب بهترین گزینه دچار سردرگمی می شوند.

در این مقاله سعی کرده ایم بهترین اپلیکیشن های اسکن موبایل اندروید و آیفون و همچنین بهترین اپلیکیشن های اسکن عکس گوشی را به شما معرفی کنیم و آنها را با اسکنرهای تخت و اسکنر اسناد مقایسه کنیم و به سوال شما در مورد اسکن عکس کاغذی پاسخ دهیم. آیا اسکن فایل ها و اسناد روی یک اسکنر تخت بهتر است یا استفاده از یک برنامه اسکن موبایل؟ پس تا انتها همراه ما باشید.

بهترین اپلیکیشن موبایل برای اندروید و آیفون

اخیرا اپلیکیشن های اسکنر موبایل توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا می توانید به راحتی و به سرعت یک کپی دیجیتالی از سند خود با فرمت مورد نظر خود ایجاد کرده و در رایانه خود ذخیره کنید. تنوع این برنامه ها بسیار غنی است. اکثر آنها باید خریداری شوند و برخی کیفیت لازم را ندارند. برای دانلود بهترین برنامه‌های اسکنر موبایلی که در این مقاله ارائه شده‌اند، اگر گوشی یا تبلت اپل دارید از اپ استور یا اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید، از فروشگاه Google Play استفاده کنید. در زیر 10 نمونه از بهترین اپلیکیشن های اسکنر گوشی اندروید و آیفون در سال 2023 را برای شما آورده ایم.

اسکنر موبایل CamScanner

یکی از بهترین ابزارهای اسکنر موجود برای سیستم عامل های موبایل CamScanner است. این برنامه به شما امکان می دهد رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد، از جمله بحث های تخته سفید را اسکن کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از تصاویر اسکن شده استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی های مسدود کردن هوشمند و بهبود خودکار برای پاک کردن متن و تصاویر برای داشتن ظاهر واضح تر است.

CamScanner

از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به امکان اشتراک گذاری فایل ها به صورت PDF، Word، JPEG یا TXT از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی اشاره کرد. دارای قابلیت ویرایش پیشرفته برای حاشیه نویسی، محافظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلتفرم ها و جستجوی کلمات کلیدی است. همچنین تعدادی ابزار داخلی مانند تبدیل پی دی اف به ورد، مبدل پی دی اف به اکسل، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.

اسکنر موبایل iScanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید به راحتی هر سندی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این برنامه کاربردی آسان به عنوان یک دستیار دیجیتال کامل شناخته می شود زیرا کار کاغذ را آسان می کند. پس از تبدیل فایل PDF، می‌توانید آن را ویرایش کنید یا یک امضای دیجیتالی به سند اضافه کنید تا صحت آن را تأیید کنید. یکی از محبوب ترین ویژگی هایی که یک برنامه اسکن دارد، امکان اسکن اشیا با استفاده از دوربین است. بله، به راحتی می توانید اعداد روی جعبه را بخوانید و باعث صرفه جویی در زمان می شود.

برنامه اسکن موبایل iScanner

علاوه بر این، برای جلوگیری از سوء استفاده، می توانید اسناد مهم را علامت گذاری کنید و آنها را با رمز عبور یا چهره واقعی قفل کنید. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما امکان می دهد متن را از هر عکسی که می خواهید استخراج کنید و آن را با استفاده از تبلت کپی کنید. علاوه بر این، می توان با بررسی سوالات و بررسی آنلاین آنها، مسائل ریاضی و سایر مسائل را حل کرد.

یکی از معایب برنامه اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود آن است که امکان تست های متعدد در شبانه روز را به شما می دهد و برای استفاده نامحدود باید آن را خریداری کنید. .

اسکنر موبایل لنز مایکروسافت آفیس

این برنامه اسکنر موبایل همراه مایکروسافت آفیس است و شامل مجموعه ای از ویژگی های مفید است که به شما کمک می کند تا از اسناد فیزیکی خود یک کپی دیجیتال تهیه کنید. قابلیت OCR این برنامه به شما این امکان را می دهد که به راحتی تصاویر و اسناد اسکن شده خود را جستجو و ویرایش کنید. رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی تخته های سفید به راحتی با این برنامه اسکن می شوند.

اسکنر لنز مایکروسافت آفیس

امکان تنظیم تنظیمات برش، کالیبراسیون و تنظیمات رنگ، روشنایی و جزئیات از دیگر ویژگی های Microsoft Office Lens است. با این برنامه می توانید اسناد و تصاویر خود را در OneNote و OneSave و همچنین در فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید. البته بهتر است بدانید که امکان نگهداری مستقیم آنها در انبار نیز وجود دارد. در واقع می توانید سند اسکن شده خود را در بیش از یک فرمت و مکان ذخیره کنید.

گاهی اوقات پایین بودن کیفیت اسناد اسکن شده در این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و همچنین مشکلات در اشتراک گذاری فایل ها از معایب این برنامه توسط کاربران آن عنوان شده است.

جستجوی Adobe برای دستگاه های تلفن همراه

Adobe Scanner یکی از بهترین اسکنرهای موبایل برای سیستم عامل اندروید محسوب می شود. رابط کاربری ساده و کاربرپسند یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه است. فقط دوربین گوشی خود را به سمت یادداشت ها، فرم ها، رسیدها و هر سندی که می خواهید از آن یک کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید تا سند شما به طور خودکار شناسایی و اسکن شود.

 

عملکردهایی مانند برش، چرخش و تنظیم رنگ ها، سازماندهی صفحات و ویرایش و جستجو با فناوری OCR به شما کمک می کند فایل هایی با کیفیت بالا تولید کنید. امکان اشتراک گذاری فایل ها در ایمیل و فضای ابری توسط برنامه Adobe Scan فراهم شده است.

بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای دیگر نیز در این برنامه موجود است مانند ترکیب فایل ها، تبدیل PDF به Word و PowerPoint، حفاظت از رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و حدود 20 گیگابایت فضای ابری برای ذخیره سازی؛ اما این ویژگی ها در صورت خرید نسخه پریمیوم در اختیار شما قرار می گیرد و این موضوع را می توان یکی از بزرگترین ایرادات این برنامه برشمرد.

اسکنر موبایل Genius Scan

برنامه Genius Scan یکی از بهترین برنامه های اسکن موبایل برای اندروید و آیفون می باشد که در آن تشخیص اسناد به صورت خودکار و سریع انجام می شود و همین مشکل استفاده از آن را برای کارفرما آسان کرده است. قابلیت جستجوی انبوه در این برنامه وجود دارد و اگر اسناد طولانی با صفحات زیاد را مشاهده می کنید برای شما مناسب است.

اسکن نابغه

برش خودکار و دقیق، صفحه نمایش هوشمند برای تصویر پرسپکتیو، بهبود تصویر، اشتراک گذاری از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی و سازماندهی اسناد از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار است. همچنین می توانید اسناد را با گزینه هایی مانند حذف سایه ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته ای و ایجاد فایل های PDF چند صفحه ای ویرایش کنید.

از معایب برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF در مقایسه با سایر اسکنرهای PDF و هزینه ادغام با سرویس های ابری مانند Dropbox و Google Drive اشاره کرد.

اسکنر موبایل SwiftScan

برای اسکنرهای اسناد با کدهای QR داخلی و اسکنر بارکد، SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی را از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت اسکن کنید. اسکن ها را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با عملکرد OCR جستجو کنید.

SwiftScan

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد را با صفحات اسکن کنید، آنها را ویرایش و برجسته کنید و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. می توانید به انواع سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، آپلود خودکار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.

Mobile Scanner Pro Scanner

Scanner Pro برای کاربران iOS یک اسکنر اسناد تلفن همراه با ویژگی های کامل و منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد موارد را با استفاده از iPhone یا iPad خود اسکن کنید، سپس ایمیل، خروجی، ذخیره و آپلود آنلاین در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive، و WebDAV دیگر انجام دهید. است. سرویس ذخیره سازی

Scanner Pro

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای تصحیح خودکار استفاده می کند، مهرها و امضاهای رنگی را ارائه می دهد، از OCR برای تشخیص بیش از 25 زبان استفاده می کند و به شما امکان می دهد اسناد خود را چاپ یا فکس کنید.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به موارد در همه دستگاه‌های اپل خود، افزودن محافظت رمز عبور به PDF، ویرایش، ذخیره و لغو تغییرات در صورت نیاز استفاده کنید و اسکن‌های خود را به راحتی به اشتراک بگذارید. این برنامه امکان آپلود خودکار را در سرویس های ذخیره سازی ابری متصل می دهد و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را ارائه می دهد که ویژگی های اضافی مانند توانایی حذف واترمارک، انجام اسکن کامل و فعال کردن و سپس محافظت از رمز عبور را ارائه می دهد.

اسکنر موبایل اسکنر کوچک

برنامه مرورگر کوچک را می توان به عنوان یک مرورگر تلفن همراه قابل اعتماد در نظر گرفت که ویژگی های استانداردی را به کاربران خود ارائه می دهد. در واقع، شما یک جعبه ابزار استاندارد برای ویرایش به صورت رایگان دریافت می کنید. از اسناد کوچک مانند رسید گرفته تا اسناد بزرگ و تصاویر را می توان با این برنامه اسکن کرد.

اسکنر کوچک

این برنامه قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را نیز دارد و همچنین به شما این امکان را می دهد که فایل های مهم را به صورت مستقیم در عرض چند دقیقه برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار حاشیه، ایجاد یکنواخت تصویر، تنظیم کنتراست و اندازه، حفاظت از نام فایل و رمز عبور از مهمترین ویژگی های Tiny Scanner است.

پشتیبانی این اپلیکیشن از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته را می توان یکی از معایب تینی اسکنر دانست.

اسکنر موبایل پاک کردن اسکنر

Clear Scanner برای اسکن در تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع با نصب این برنامه می توانید اسناد کاغذی را با استفاده از تلفن همراه خود به نسخه های دیجیتال با فرمت PDF و JPEG تبدیل کنید. این برنامه با توجه به سرعت پردازش بالایی که دارد برای کاربرانی که نیاز به اسکن منظم دارند و زمان برایشان مهم است مناسب است.

اسکن را به اشتراک بگذارید

اسکن چند صفحه ای، سازماندهی اسناد، امکان ادغام و اشتراک گذاری در One Drive، Google Drive و Drop Box و همچنین اتصال به فضای ذخیره سازی ابری از جمله ویژگی های اصلی برنامه Clear scanner است. با استفاده از این برنامه می توانید نتایج را از طریق Cloudprint به کاغذ بازگردانید و پس از ذخیره می توانید اسکن های خود را ویرایش کنید یا تغییرات دلخواه را اعمال کنید.

بزرگترین ایراد این برنامه را می توان تبلیغاتی دانست که در حین فرآیند اسکن باعث آزار کاربر می شود.

Evernote Scannable Scanner Mobile

شاید بتوان اپلیکیشن اسکنر Evernote را بهترین اپلیکیشن اسکنر برای آیفون و سیستم عامل iOS دانست. این نرم افزار به دلیل رابط کاربری ساده ای که دارد در بین طرفداران آیفون بسیار محبوب است و برای اشتراک گذاری کپی های دیجیتال بسیار سریع، کارآمد و هوشمند است. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه، فناوری تشخیص متن است و هنگام اتصال به لینکدین، اطلاعات کارت ویزیت شما را گرفته و به مخاطبین تبدیل می کند.

Evernote قابل اسکن

یکی از بزرگترین ایرادات برنامه عدم فوکوس دستی و ترکیب صفحه و تصویر است.

مزایای منحصر به فرد اسکن با اسکنر تخت

تا اینجا در مورد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به نیاز روزافزون کاربران به کپی های دیجیتالی تصاویر و اسناد، ظهور چنین برنامه هایی می تواند کمک بزرگی به آنها کند. زیرا همیشه در دسترس هستند و در اکثر مواقع کیفیت مورد نیاز را ارائه می دهند. با وجود مزایا و قابلیت های اپلیکیشن اسکنر موبایل، هرگز نباید فراموش کرد که تصاویر اسکن شده با اسکنر مسطح کیفیت بهتری نسبت به نتایج به دست آمده با اپلیکیشن اسکنر موبایل دارند.

اسکنر عمومی

در زیر، اینها دلایلی هستند که برتری اسکن عکس با استفاده از اسکنر تخت را در مقایسه با برنامه های اسکن عکس تلفن ثابت می کنند.

نورپردازی نادرست

دوربین در طول فرآیند اسکن تحت تأثیر انعکاس نور بر روی لنز خود قرار می گیرد. نور محیطی، فلاش بیش از حد، نقاط داغ در قاب عکس، تابش خیره کننده از عکس ها، و مجلات براق همه مشکلاتی هستند که باعث ایجاد نور ناسازگار و غیرقابل پیش بینی در طول عکاسی می شوند. این مشکل کیفیت نهایی کپی دیجیتال تولید شده توسط نرم افزار اسکنر موبایل را کاهش می دهد. در این میان قطعات مختلفی مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و چراغ ها با هم در اسکنرها کار می کنند تا بهترین کیفیت و بالاترین وضوح تصویر را به کامپیوتر منتقل کنند.

توجه نامناسب

اگر از دوربین گوشی برای اسکن استفاده کنیم، تلاش برای به دست آوردن یک کادر خوب و زوم روی تصویر باعث می شود که تصویر از فوکوس خارج شود. اما با اسکنر این عمل به صورت خودکار و کاملا هوشمند انجام می شود و به دنبال نتیجه بهتر نیز می باشد.

زاویه مناسب نیست

دوربین تلفن شما به ندرت در زوایای قائمه، از بالا به پایین قرار می گیرد: در حالی که تصویر شما در اسکنر کاملا صاف و در زاویه مناسب خواهد بود.

کسر نامتعادل

اگر از یک برنامه اسکنر موبایل استفاده می‌کنید، همچنان باید عکس را برش دهید تا پس‌زمینه از تصویر نهایی حذف شود. اما پچ اسکنرها به طور خودکار ابعاد هر عکسی از تصاویر کوچک مانند کارت ویزیت گرفته تا عکس های بزرگ را تشخیص می دهند و نیاز به ویرایش نهایی را از بین می برند.

کیفیت پایین

کیفیت سند اسکن شده فاکتور بسیار مهمی است که نشان داده است بهتر از نسخه دیجیتالی به دست آمده از یک اسکنر تخت است. اگر روی تصویر اسکن شده توسط دوربین و تصویر گرفته شده از اسکنر زوم کنید، تفاوت کیفیت و وضوح را درک خواهید کرد. واحد وضوح تصاویر اسکنر DPI (نقطه در اینچ) است که به تعداد نقاط در اینچ اشاره دارد. این نقاط نقاط کوچکی در تصویر هستند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر می رود.

تفاوت بین اسکن اسناد با اسکنر موبایل و برنامه اسکن اسناد

بایگانی و سازماندهی اسناد کاغذی در مقیاس بزرگ، مانند اسناد تجاری، و در مقیاس کوچک، مانند پرونده های پرسنلی، همیشه مشکل ساز است. به همین دلیل، اهمیت تهیه نسخه دیجیتالی اسناد کاغذی هر روز بیشتر می شود. اسنادی مانند عکس ها را می توان با استفاده از برنامه های اسکن موبایل به یک فایل دیجیتال تبدیل کرد. اما خروجی اسکنر اسناد همیشه بهتر از این برنامه هاست.

 

تمام مزایای تهیه اسکن برای اسکنرهای تخت در مورد اسکنرهای اسناد نیز صدق می کند. با این حال، ما سعی کرده ایم تفاوت بین نرم افزار اسکنر آفیس و اسکنر موبایل را در مقیاس کوچکتر بررسی کنیم. این بررسی به نکات زیر منجر شد:

اهمیت امنیت هنگام اسکن اسناد

همه برنامه های اسکن موبایل امنیت لازم را برای اسناد حساس و مهم شما فراهم نمی کنند. در بسیاری از این برنامه ها، کاربر برای استفاده از رمزگذاری داخلی و رمزهای عبور باید نسخه پولی نرم افزار را خریداری کند. در عین حال، اسکنر اسناد به شما این امکان را می دهد که یک کپی دیجیتالی از اسناد مهم خود را در رایانه یا در فضای ابری به روشی کاملاً ایمن ذخیره کنید. این امر مدیریت و کپی اسناد را با استفاده از اسکنر اسناد بسیار آسان تر می کند.

کیفیت سند اسکن شده توسط اسکنر اسناد

اسکنرهای اسناد طیف گسترده ای از گزینه های اسکن را ارائه می دهند. در واقع این اسکنر به لطف فناوری و کنترل نور، وضوح و کیفیت بهتری نسبت به نسخه ذخیره شده در اپلیکیشن های موبایلی به کاربران خود ارائه می دهد.

بهره وری بیشتر از اسکنر اسناد

یک اسکنر اسناد می تواند حجم زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت و بدون کاهش کیفیت اسکن کند. در واقع می توان این روش را موثرتر و بهتر از استفاده از برنامه های اسکن موبایل دانست. می توانید چندین سند را در سینی تغذیه خودکار اسکنر قرار دهید و فرمان اسکن را صادر کنید. لازم نیست تا زمانی که فرآیند اسکن کامل نشده است ظاهر شوید.

اسکنرها هنوز بهتر از برنامه های اسکنر موبایل هستند

با توجه به مزایای اسکنرهایی که تاکنون ذکر شد، به نظر می رسد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل نیز نمی توانند جایگزین یک اسکنر خوب شوند. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه ها در مقایسه با اسکنرهای مسطح و اسناد بسیار پایین است، به دلیل فناوری اجرا شده در اسکنر. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، بهره وری و امنیت تصاویر و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای ساخت نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.

اسکنر اسناد قابل حمل

آخرین کلمه

داشتن یک اسکنر رومیزی به هر کاربری اطمینان و راحتی بیشتری نسبت به بهترین برنامه های اسکنر موبایل می دهد. خرید یک اسکنر مقرون به صرفه و با کیفیت، بسیاری از نیازهای شما را برآورده می کند و امنیت مورد نیاز شما را تامین می کند. با مراجعه به وب سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید بهترین اسکنرهای با کیفیت و اقتصادی را در این فروشگاه بیابید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مطالعه مقاله کامل: دانلود بهترین اسکنر موبایل