سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجی مگ

نظر

دکتر احمد شیبانی در آئین افتتاح خط جدید تولید داروهای انسانی شرکت داروسازی مهبان دارو در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه که با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت، اظهار کرد: مردم شاهد حمایت عملی از صنعت دارو در دوران مدیریت جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند. شرکت جهان شیمی در سال 1370 در شهر تهران تاسیس گردید . جامعه آماری تحقیق مذکور داروسازان استان­های بوشهر و فارس می­باشند که به شیوه نمونه­گیری طبقه­ای-تصادفی تعداد 187 نفر انتخاب گردید و مورد مطالعه قرار گرفتند. از سال 1380 شرکت جهان شیمی در راه توسعه فعالیتهای خود واردات مواد اولیه شیمیایی صنایع از کشورهای اروپایی همچون آلمان و ایتالیا و فرانسه و کشور آمریکا و کانادا و کشورهای آسیایی همچون چین و هند را در سرلوحه کار خود قرار داد و از یک تامین کننده و فروشنده به یک واردکننده مواد شیمیایی صنایع بابالاترین کیفیت تبدیل گردید .

به گزارش وبدا، دکتر محمد رضا شانه ساز در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی فارمکس که در سازمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان کشور در تلاش هستند که با دروغ، شایعه پراکنی و اخبار کذب، سم یاس و ناامیدی را در رگ های جامعه تزریق کنند که با کار و تلاش رسانه ها و انعکاس اخبار واقعی از توانمندی فرزندان ایران، امید را به مردم بر می گردانیم. حمیدرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور مسئولان در سالروز میلاد منجی عالم بشریت کارخانه تولید مواد مؤثره دارویی کشور در دامغان به بهرهبرداری رسید، ابراز داشت: برای راهاندازی فاز نخست این کارخانه 900 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. وقتی مواد اولیه دارویی از استانداردهای کیفی فراتر می روند، هزینه مسئله اصلی است. مجوز بر اساس استانداردهای ارگان صادر میشود؟ به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « محمد حسن عصاره » افزود: با توجه به چالش هایی که در کشورمان در زمینه تامین مواد اولیه استاندارد گیاهان دارویی وجود داشت و سرمایه گذاری زیادی در صنایع میانی صورت نگرفته بود، ایده راه اندازی پالایشگاه تولید مواد اولیه با رعایت بالاترین استانداردهای بین المللی توسط بخش خصوصی در سال 1397 شکل گرفت.

شیبانی افزود: کشور ایران در سال 56 با جمعیت 35 میلیون نفری حدود 500 میلیون دلار در تامین نیازهای دارویی هزینه داشت و اکنون با 80 میلیون نفر جمعیت تنها سه درصد دارو را وارد میکند. اگر سهم بالایی در تولید دارو نداشتیم معلوم نبود رقم 500 میلیون دلار قبل از انقلاب برای تولید دارو در سالهای اخیر به چه میزان می رسید و آیا اصلا کشور توان تامین این میزان منابع مالی را داشت یا با بحران مواجه میشدیم؟ فروش مواد شیمیایی ایرانی نیز بصورت محدود همچون اکسید روی و سولفات مس و هیپوکلرید کلسیم یا کلر و امثالهم در این شرکت صورت میگیرد . فروش مالتودکسترین ایرانی .چینی.فرانسوی سفید و رنگی بصورت مستقیم زیر قیمت بازار. وی بیان کرد: در حال حاضر تنها سه درصد داروی مورد نیاز کشور وارد می شود و 97 درصد نیاز دارویی در داخل کشور تولید میشود و مردم در این چهل سال با داروی ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب درمان شدند. لذا مبنای قیمت گذاریها در سال آینده به عهده دولت است. 

جزء فعال در واقع ماده اصلی داروست که خواص درمانی دارو نتیجه وجود این ماده در ترکیب شیمیایی محصول است. شرکت ارج شیمی با سالها تجربه در زمینه واردات و فروش انواع مواد شیمیایی در خدمت صنعت کشور میباشد. صادرات مواد شیمیایی به کشور آلمان و ترکیه و عراق و پاکستان و افغانستان نیز بصورت محدود در این سالها توسط شرکت ما صورت گرفته است و در جریان میباشد . این شرکت با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و کارآمد، تجهیزات به روز و همکاری با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور علاوه بر تحقیق و توسعه در حوزه های نوین دارویی و مواد دارویی با تکنولوژی بالا ، اقدام به تولید مواد با ارزشی که در زیر لیست بخشهای تحقیقاتی و تولیدی مجموعه آورده شده است. دکتر شانه ساز یادآور شد: در آینده ای نزدیک با هدف گیری مناسب صنعت و سیاست های وزارت بهداشت، یکی از منابع مهم دنیا در تولید مواد اولیه دارو خواهیم شد و عزم وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار سندیکاها، خودکفایی در حوزه مواد اولیه دارو است. در برخی موارد، یک شرکت فروش مواد نیز ممکن است تولید کننده اصلی باشد، اما به احتمال زیاد یک صادرکننده شخص ثالث (هیچ سرنخی از محل تولید مواد ارائه نمی کند) آنها را می فروشد.

لینک تهیه مواد اولیه داروها: https://irchem.ir/pharmaceutical